Translate

Wednesday 15 April 2015

Where I've Been + Future Plans 最近何をしているのか

 So, I think I'm going to make a post about why I stopped making YouTube videos. 

さあ、今日私は「何で私は急にYouTubeを止めた」について話したいと思います。

When I went to Japan, I filmed a lot. But when I got home, I couldn't really find any time to edit the footage I took. (I've made a few videos I need to upload now though!). And before I knew it, it was already 2015.

日本に行った時いっぱいビデオを撮ったけど、オーストラリアに帰って来たら中々動画にする時間を見つけれませんでした。気がついたら、もう2015になってしまいました。

I had been a housewife for almost one year, looking after Yuuna and doing housework. I was sick of it! I couldn't stand being constantly at home, and it was really lonely. So, I started searching for work but couldn't really find anything. As I was about to give up, my great grandma handed me a Tafe magazine.

1年間私は主婦として優波ちゃんの世話と家事をやりながら仕事をずっと探していましたが何もなくて、「どうしよう」って思っていたとき曾祖母が私にTafeの雑誌をくれました。

Tafe is a school in Australia (maybe you have Tafe in your country too, but I think it might just be Australia). You can go there after you finish high school, so it's like university. But it's mainly for things that don't take as much study to finish, like studying to become a chef or a nurse in an elderly peoples home, and it's also a lot cheaper. I decided to study early childhood care and education.

Tafeというのは簡単にいうと日本でいう専門学校のようなものです。例えば、 チェフになりたい人とか、介護をしたい人とかは大学じゃなくて、Tafeに行きます。色々考えましたが私は幼稚園の先生になるために教育のコース を選びました。

I've been doing this course for about 3 months now, and I am loving everyday. Last week I did one weeks worth of work placement in the town next to mine, and it was so fun! I really think this field of work is suited towards me.

今はもう3ヶ月ぐらいそのコースをやっていて、本当に毎日が楽しいです。先月私は隣の町の幼稚園に入って、1週間の仕事の練習を行えました。この仕事は私にぴったりっておもいました!

Up until now, it was either me or my grandmother watching Yuuna. But 3 weeks ago, Yuuna started to go to daycare. She went really well on her first day, so we decided to put her in twice a week. It's a great chance for her to play with other children, and there are also so many more opportunities for her for her to learn then there are here at home. Also, for one more day of the week we decided to take her to my dads house to spend the day. 

今までは私か私のおばあちゃんが優波ちゃんをずっと見たけど、3週間前から優波ちゃんは保育園に通い始めました!一週間で2回通っています。優波ちゃんはこれ本当に楽しんでいるそうです!ほかの子供と遊べるチャンスが増えたし、家にいるよりもっと色んな事できるから本当に入れてよかったと思います!それと、一週間の中で一回私のお父さんの家に遊びに行っています。

So, I've finally got time to make videos and also this blog!!! 

だから最近やっと私の時間が増えて、ビデオを作る時間とこのブログを作る時間を見つけれました!

I'm going to try and make videos to go with posts, but sometimes it might just be a blog post. I'll be more active on this blog then I am making videos, but I am going to try and do 1 video every 1-2 weeks. 

このブログの方が動画よりアップすると思いますが、できるなら動画は一週間か二週間ずつで一回作るつもりです。

Here is a list of things I want to make a video/blog post about:
Last years trip to Japan
Yuuna's videos up until her 52nd week (1 year)
And also, I want to do a post either about all my Liz Lisa clothes or just a big one about all my Japanese brand clothes.
(Let me know which one you'd rather see!!)

これから動画/ブログにアップしたい事は
去年の日本の旅行
優波ちゃんの52週間目までのビデオ
そして、私が持っているリズリサの服か日本の全部のブランドの服の紹介

Please look forward to more posts from me, and let me know if there is anything you'd like to see! I'm also going to be holding a giveaway to celebrate 1000 subscribers on YouTube!!

これから少しずつブログとYouTubeをアップしていきますので、是非またチェックしてくださいね!そして、1000人登録者 にやっとなりましたので、私の私のYouTubeチャンネルを登録してくれている人から1人選び景品をあげるつもりなので、そのビデオを是非作ったら見てくださいね!!!!

 Thanks for reading and see you next time~

次のブログまで〜
ヨロシクね!

No comments:

Post a Comment